دانلود تحقیق تاریخچه و مبانی تلفن
نوشته شده توسط : زپو

 دانلود تحقیق تاریخچه و مبانی تلفن


عنوان مقاله: تاریخچه و مبانی تلفن
قالب فایل: WORD
تعداد صفحات: 10 صفحه

فهرست مطالب:

بخش اول: تاریخچه تلفن

بخش دوم: مبانی تلفن

● عناصر اصلي تشكيل‌دهنده تلفن

● برخي مشخصات تلفن‌ها

1- NSR

2- نمره‌گيري

3- جرقه‌گير

4- مكالمه دو جانبه

5- مكالمه مجدد

6- ختم مكالمه و قطع ارتباط

● خود شنوايي

● تعمير تلفن


* بخشی از ابتدای مقاله:

بخش اول: تاریخچه تلفن

تلفن از نظر لغتي مركب از دو كلمه يوناني، تله به معني دور و فون به معني صوت است تلفن بوسيله آقاي وينستون ساخته شده و از 1256 استفاده از آن بعمل آمده است. تلفن از جهت تاريخ مقدم بر آنست ايرانيان در 558 سال قبل از ميلاد مسيح گروهي از مرداني كه داراي صداي قوي بودند در بالاي ساختمان ميگماردند تا مطلب لازم را دهان به دهان بمقصدهاي منظور برسانند.

كشيشي در سال 1197 ميلادي براي ارتباط اطاقهاي صومعه خويش چاره‌اي انديشيد نقشه خود را به آكادمي علوم فرانسه تسليم نمود و اظهار داشت كه با اين وسيله ممكن است از فاصله 50 فرسنگ دو نفر با يكديگر صحبت نمايند.

در سال 1875 ميلادي گروه زيادي از دانشمندان و مهندسين در راه تكميل تلفن و اختراع مسائل زحمت كشيدند و انواع مختلفي از تلفن ساخته شده مانند شيمياوي كه طرحش بوسيله مون ريخته‌شد، تلفن بلوري بوسيله نيكولسون، تلفن با كندانسور نيمه هادي بوسيله رالك و جونسون، بالاخره تلفن حرارتي و … ولي هيچكدام از اين اختراعات مورد توجه مردم قرار نگرفت تا زماني كه يك جوان آمريكايي قدم به ميدان نهاد و اين افتخار را نصيب خود كرد اين جوان الكساندر گراهام بل بود. كه پس از خاتمه تحصيلات در سال 1287 به كانادا رفت و از همان راه به اختراع تلفن موفق گرديد. روزي واتسون كه يكي از همكاران گراهامبل بود در اطاق جداگانه برابر دستگاهي كه بدست گراهامبل ساخته شده‌بود قرار گرفت و دستورهاي استاد خويش را به كار بست ناگهان از آن دستگاه صداي دوست خود را شنيد كه مي‌گويد آقاي واتسون بياييد با شما كار دارم، وي فوراً از جاي برخاست بسوي اطاق بل دويد و فرياد زد صداي شما را شنيدم به اين ترتيب نخستين عبارت تلفني دنيا در روز دهم مارس 1876 ميلادي برابر با دهم فروردين ماه 1255 در شهر بوستون بر روي سيمي رويين از اطاقي به اطاق ديگر منتقل شد....

خرید و دانلود  دانلود تحقیق تاریخچه و مبانی تلفن






:: برچسب‌ها: تلفن , مبانی تلفن , NSR , نمره‌گيري , جرقه‌گير , مكالمه دو جانبه , مكالمه مجدد , خود شنوايي , تعمير تلفن ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: